Returer

Returnering skall ske inom 30 dagar från leveransdatumet. För retur, kontakta oss så bokar vi returen för dig. Alla produkter måste returneras i samma skick som de anlände för att returen ska vara giltig. Frakt är gratis över hela världen. Retur är gratis över hela Sverige. Annars betalar kunden för retur. Vi har kontrakt med kurirföretag och kan hantera retur. Vänligen kontakta oss om retur krävs. Se till att produkten är i samma skick. Retur är tillämplig när vi har fått paketet och inspektionen är klar.

30 dagars pengarna tillbaka garanti

Som privatperson har du 30 dagars pengarna tillbaka-garanti. Du kan returnera din matta inom 30 dagar och få tillbaka dina pengar. Mattan måste vara i oförändrat skick och borde inte ha använts. Du måste packa mattan på samma sätt som den var när du fick den.

Kortbetalning

Fybernots.com hanterar säkra kortbetalningar i samarbete med Klarna, Paypal, Visa, MasterCard och American Express. Kortbetalning är ett säkert betalningssätt för dig som kund. Det säljande företaget kommer aldrig att ha kunskap om din kort- eller kontoinformation. Denna information överförs säkert till en krypterad länk från dig via Payment gateway till din bank.

Inköp

När du gör en beställning ingås inköpsavtalet när din betalning har överförts.

Priser

Alla priser är inklusive moms, frakt (se information längre ner på denna sida) och i förekommande fall tull om något av de länder som nämns på denna sida är leveransadress. Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser på grund av förändringar i växelkurser eller förändringar på världsmattmarknaden.

Leverans

Alla leveranser hanteras av DHL, UPS eller PostNord. Vi kan inte leverera till boxadresser.

Äkthetscertifikat

Vi garanterar att den medföljande mattan är handknuten och matchar beskrivningen på Fybernots.com webbplats. För varje handknuten matta till ett värde över 939 € (cirka 983 Euro / 885 GBP) utfärdas ett äkthetsintyg som skickas med beställningen. För mattor under 939 € (ca 983 Euro / 885 GBP) skickar vi certifikatet som PDF-fil till dig.

Garanti

Vi erbjuder en garanti på alla produkter som köps från oss. Garantin gäller i ett år från det datum då du mottog din beställning. Om kunden hänvisar till garantin kommer vår expertpersonal i första hand att avgöra orsaken till skadan. Kunden betalar alla fraktkostnader vid garantireparationer.

B2B-beställningar

Alla beställningar som placeras hos oss av vilket företag som helst kommer att betraktas som en B2B-beställning. För dessa beställningar kan det finnas undantag när det gäller returer, fraktavgifter och allmänna villkor. För dessa tillfällen kommer ett separat kontrakt att tillhandahållas av oss för att underteckna och komma överens om av de två parterna. Om du har några frågor angående detta kan du kontakta oss på info@fybernots.com

Faktura

Vi samarbetar med Klarna för att erbjuda betalningar via faktura. Betala efter leverans inom 14 dagar efter ditt köp utan kostnad. Om du inte betalar inom förfallodagen kan Klarna ta ut sena avgifter. Om du vill förlänga ditt förfallodatum före tidsfristen; snälla kontakta Klarna När du väljer att betala mot faktura kommer en standardkreditgranskning att göras vid utcheckningen och Klarna kör en korscheck mot din personliga kreditrapport.

Betalning med faktura finns i följande länder:

Månatliga avbetalningar

Genom ett partnerskap med Klarna kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning. Det finns flera alternativ att välja mellan och du väljer hur många månader du vill betala vid utcheckningen. Observera att du när som helst under betalningsperioden kan välja att betala hela återstående skulden utan extra kostnad. Som Klarna-kontoinnehavare kan du ha allt från 1 000 SEK till 50 000 SEK på ditt utbetalningskonto. Alla köp du gör via Klarnas debiteringstjänst kommer att sammanställas till ditt månatliga faktureringskonto.

Fel vid leverans

Om något är fel med din leverans, eller om du får fel eller skadad matta eller fel antal mattor, kontakta omedelbart kundtjänst. Felet måste rapporteras inom en rimlig tidsram.

Transportskador

Synliga skador på varorna ska rapporteras direkt till UPS / DHL vid mottagande av paketet. Dolda skador från transport måste rapporteras till DHL så snart de upptäcks.

Sekunder

Varor i "sekunder" -klassificeringen har mindre brister eller fel som visas i beskrivningen av artikeln.

Special / anpassade beställningar

Anpassade / skräddarsydda beställningar Om du är intresserad av att beställa större kvantiteter och / eller skräddarsydda artiklar, kontakta vår B2B-support på info@fybernots.com för mer information om vad som är möjligt. För dessa tillfällen kommer ett separat avtal att tillhandahållas av oss för att underteckna och komma överens om de två parterna. Tänk på att för skräddarsydda / skräddarsydda beställningar kommer det att finnas en förlängd leveranstid och att vi tar ut en 30% återbetalningsbar handpenning när avtalet har ingåtts. Denna handpenning måste slutföras innan vi kan gå vidare och beställa varorna från våra leverantörer. Alla beställningar måste betalas helt, om och när mattor finns i lager, innan något kan skickas ut från våra lager.

Mattor som inte tas emot av kunden och returneras till oss

Mattor som beställs och inte mottas eller returneras till oss på grund av att kunden inte är tillgänglig för flera leveransförsök kommer att debiteras 395 SEK inklusive moms för våra administrationskostnader. Specialanpassade beställda produkter debiteras hela värdet.

Sekretess vid hantering av personlig information

När du gör en beställning eller registrerar dig som kund lagrar vi din personliga information. Genom att göra detta accepterar du att vi lagrar den information vi behöver för att slutföra hanteringen av din beställning och ge dig den bästa service du förväntar dig av oss.

Fybernots.com kommer inte att ge någon personlig information till någon tredje part. Enligt svensk lag om hantering av personlig information kan du få ett utdrag av all information vi har lagrat om dig, och om det inte är relevant kan du be oss ta bort informationen. Om du vill ha utdraget, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Cookies

Fybernots.com använder cookies för att ge en bekväm shoppingupplevelse. Cookies används av ett antal skäl, och bland annat gör det möjligt för oss att hantera innehåll i din kundvagn samt information som krävs vid inloggning. Vi använder också cookies för att mäta och optimera vår marknadsföring. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte att kunna använda butiken. Om så är fallet kan du enkelt ändra den här inställningen.

Kontaktuppgifter

Rudeboksvägen 862, Lund 226 55, Sverige, telefon 0046 (0) 70 444 19 13, info@fybernots.com.